BIÄ»EŠU TIRDZNIECÄŖBAS VISPĀRÄŖGIE NOTEIKUMI
Spēkā no 2023. gada 18. augusta

Šie vispārējie noteikumi (turpmāk “Noteikumi”) attiecas uz SIA “Biļešu paradÄ«ze”, reÄ£istrācijas Nr. 40003394937, adrese: Duntes iela 3, RÄ«ga, LV-1013 (turpmāk “Tirgotājs”) un biļešu tirdzniecÄ«bas veikala komerciālo lietotāju, kas ir pasākuma organizators vai tā pilnvarots pārstāvis (turpmāk “PasÅ«tÄ«tājs”). Tirgotājs un PasÅ«tÄ«tājs turpmāk katrs atsevišÄ·i saukti “Puse”, kopā “Puses”.

1. LÄ«guma noslēgšana
Pirms sadarbÄ«bas uzsākšanas Tirgotājs un PasÅ«tÄ«tājs noslēdz lÄ«gumu (turpmāk “LÄ«gums”), kurā vienojas par sadarbÄ«bas noteikumiem.

2. LÄ«guma priekšmets
Tirgotājs par samaksu PasÅ«tÄ«tāja uzdevumā veic PasÅ«tÄ«tāja rÄ«koto pasākumu (turpmāk "Pasākums") biļešu (turpmāk “Biļetes”) tirdzniecÄ«bas un naudas lÄ«dzekļu administrēšanas pakalpojumus (turpmāk “Pakalpojums”) saskaņā ar Noteikumos minētajiem nosacÄ«jumiem Tirgotāja TirdzniecÄ«bas vietās un interneta vietnē www.bilesuparadize.lv. 

3. Tirgotāja kā Pakalpojuma sniedzēja pienākumi un tiesības
3.1. Tirgotājs saskaņā ar starp Tirgotāju un PasÅ«tÄ«tāju noslēgto LÄ«gumu tirgo Biļetes uz Pasākumiem Tirgotāja interneta vietnē www.bilesuparadize.lv un TirdzniecÄ«bas vietās. 
3.2. TirdzniecÄ«bas vietas, to adreses un darba laiki ir publicēti Tirgotāja interneta vietnē www.bilesuparadize.lv sadaļā „TirdzniecÄ«bas vietas”.
3.3. Tirgotājs Pakalpojuma sniegšanas laikā nodrošina PasÅ«tÄ«tājam pieeju Tirgotāja Biļešu sistēmas administrācijas portālam (interneta adrese: https://admin.bilesuparadize.lv) (turpmāk “Tirgotāja sistēma”), kas nodrošina pieeju pārdošanas datiem tiešsaistes režīmā.
3.4. Pēc PasÅ«tÄ«tāja Pasākuma norises Tirgotāja sistēmā tiek izveidota atskaite, kura atspoguļo visus bÅ«tiskākos Pasākuma tirdzniecÄ«bas datus (turpmāk “Atskaite”).
3.5. Tirgotājs ir atbildÄ«gs par Biļešu tirdzniecÄ«bas tehniski korektu norisi un Atskaites datu pareizÄ«bu.
3.6. Tirgotājs apņemas segt visus ar naudas plÅ«smas administrēšanu saistÄ«tos izdevumus lÄ«dz brÄ«dim, kad LÄ«gumam atbilstoša  naudas summa ir kreditēta PasÅ«tÄ«tāja kontā.
3.7. Tirgotājs veic sistemātisku komercdarbÄ«bu atbilstoši Latvijas Republikas likumdošanai.
3.8. Ja PasÅ«tÄ«tāja rÄ«kots Pasākums tiek atcelts, pārcelts, Tirgotājs apņemas organizēt Biļešu atpirkšanu no Patērētājiem. Par Biļešu atpirkšanas kārtÄ«bu un izmaksām Puses vienojas atsevišÄ·i.
3.9. Ja PasÅ«tÄ«tājs informē Tirgotāju par Pasākuma atcelšanu vai pārcelšanu, Tirgotājs ir tiesÄ«gs nekavējoties apturēt Biļešu tirdzniecÄ«bu uz konkrēto Pasākumu. 
3.10. Tirgotājs, saņemot sūdzību, izskata to un atbild Pasūtītājam, kas ir iesniedzis sūdzību piecu darba dienu laikā.
3.11. Tirgotājs vienojas ar PasÅ«tÄ«tāju par ranžējuma piemērošanu Pasākumu Biļešu tirdzniecÄ«bas reklāmām Tirgotāja interneta vietnē www.bilesuparadize.lv saskaņā ar Reklāmas Cenrādi un Reklāmas PozÄ«cijas Aprakstu. Galvenie parametri, pēc kuriem tiek noteikts ranžējums ir (i) reklāmas cena (jo augstāka reklāmas cena, jo Pasākumu Biļešu tirdzniecÄ«bas reklāmas ir redzamas Tirgotāja interneta vietnē www.bilesuparadize.lv sākuma lapās un augstāk izkārtotā sadaļā), (ii) Pasākuma biļešu ievietošanas tirdzniecÄ«bā laiks (pēdējo ievietoto Pasākumu Biļešu tirdzniecÄ«bas reklāmas tiek izvietotas sākuma lapās un augstākā sadaļā), un (iii) nejaušÄ«bas princips.

4. Pasūtītāja kā Pakalpojuma pasūtītāja un saņēmēja pienākumi un tiesības
4.1. PasÅ«tÄ«tājs ne vēlāk kā divas darba dienas pirms tirdzniecÄ«bas uzsākšanas iesniedz Tirgotājam Biļešu tirdzniecÄ«bas cenu plānu, tirdzniecÄ«bas grafiku un visus ar Pasākumu saistÄ«tos materiālus (aprakstus, attēlus utt.).
4.2. PasÅ«tÄ«tājs Pasākuma reklāmas kampaņas ietvaros informē klientus par Biļešu izplatÄ«šanas vietām, lietojot Tirgotāja  nosaukumu „Biļešu ParadÄ«ze”. 
4.3. PasÅ«tÄ«tājam ir tiesÄ«bas mainÄ«t Biļešu pārdošanas kārtÄ«bu reklāmas akciju laikā vai citu iemeslu dēļ, par to informējot Tirgotāju ne vēlāk kā divas darba dienas lÄ«dz nepieciešamo izmaiņu realizācijai.
4.4. PasÅ«tÄ«tājs ir atbildÄ«gs par Tirgotāja sistēmas lietošanu. 
4.5. Pēc Pasākuma norises PasÅ«tÄ«tājs nosÅ«ta elektronisku rēķinu Tirgotājam uz e-pastu [email protected].
4.6. PasÅ«tÄ«tājam ir tiesÄ«bas kontrolēt Tirgotāja darbÄ«bu, sekojot pārdošanas datiem Tirgotāja sistēmā, tajā skaitā jebkurā laikā piekļūt Atskaitei.
4.7. PasÅ«tÄ«tāja pienākums ir nekavējoties informēt Tirgotāju par Pasākuma nenotikšanu paredzētajā laikā un/vai vietā un par Pasākuma nenotikšanas un/vai pārcelšanas iemesliem. Pasākuma norises laika un/vai vietas maiņa (pārcelšana) ir uzskatāma par tā atcelšanu.
4.8. Ja Pasākums tiek atcelts, PasÅ«tÄ«tājs apņemas ar Tirgotāja starpniecÄ«bu veikt iegādāto Biļešu atpirkšanu no Patērētājiem. PasÅ«tÄ«tājs ir atbildÄ«gs par paziņojumu sniegšanu tajos pašos informācijas kanālos, kuri tika izmantoti Pasākuma reklamēšanai. PasÅ«tÄ«tājam nav tiesÄ«bu nekādā veidā norādÄ«t, ka par Pasākuma atcelšanu varētu bÅ«t atbildÄ«gs Tirgotājs.
4.9. Ja Tirgotājs ir pārskaitÄ«jis avansu par atcelto vai pārcelto pasākumu, tad PasÅ«tÄ«tāja pienākums ir atmaksāt saņemto avansu 2 (divu) darba dienu laikā. 
4.10. PasÅ«tÄ«tājs uzņemas pilnu atbildÄ«bu par tām Biļetēm, kuras viņš ir saņēmis no Tirgotāja kā „Klienta Biļetes” jeb biļešu formas/ielÅ«gumus, kuras Tirgotājs netirgo Patērētājiem (turpmāk “Klienta Biļetes”).
4.11. PasÅ«tÄ«tājs ir tiesÄ«gs iesniegt sÅ«dzÄ«bu Tirgotājam nosÅ«tot to uz e-pastu, kas norādÄ«ts LÄ«gumā zemāk vai Tirgotāja sistēmā, par iespējamu Tirgotāja LÄ«guma saistÄ«bu neizpildi, tehnoloÄ£ijas jautājumiem, kas saistÄ«ti ar Tirgotāja sistēmu vai Biļešu tirdzniecÄ«bu Tirgotāja interneta vietnē www.bilesuparadize.lv vai citiem Tirgotāja veiktajiem pasākumiem vai rÄ«cÄ«bu, kas ir tieši saistÄ«ta ar Pakalpojumu sniegšanu, un kas ietekmē PasÅ«tÄ«tāju.

5. Atlīdzība un norēķinu kārtība
5.1. Tirgotāja atlÄ«dzÄ«ba (turpmāk “Komisijas maksa”) par Biļešu pārdošanu tiek izteikta procentos no pārdoto Biļešu naudas apgrozÄ«juma. Komisijas maksā ir ietverti visi ar Biļešu tirdzniecÄ«bu un izgatavošanu saistÄ«tie izdevumi, kā arÄ« visi LR nodokļi un nodevas.
5.2. Par Pasūtītājam izsniegtām Klienta Biļetēm tiek piemērota fiksēta maksa par vienu Tirgotāja izgatavoto un Pasūtītājam izsniegto Klienta Biļeti.
5.3. Pasūtītājs ar Tirgotāju var vienoties par papildus veicamajiem pakalpojumiem sadarbības ietvaros, piemēram, par reklāmas vai citiem pakalpojumiem.
5.4. Tirgotājam ir tiesÄ«bas piemērot Komisijas maksu par pārdotajām Biļetēm, Klienta biļetēm un ielÅ«gumiem arÄ« Pasākumu atcelšanas gadÄ«jumā.
5.5. Norēķini Pušu starpā notiek saskaņā ar LÄ«gumu.

6. LÄ«gumslēdzēju pušu atbildÄ«ba
6.1. Puses ir tiesÄ«gas pārtraukt LÄ«gumu pirms tā termiņa beigām, par to brÄ«dinot otru pusi vismaz 30 dienas iepriekš.
6.2. Tirgotājs LÄ«gumu var izbeigt nekavējoies, ja Pakalpojumu izbeigšanu pieprasa valsts iestāde uz likuma pamata, ja PasÅ«tÄ«tājs, izmantojot Tirgotāja interneta vietni www.bilesuparadize.lv, ir atkārtoti pārkāpis LÄ«guma noteikumus, vai ja PasÅ«tÄ«tājam tiek pasludināta maksātnespēja.
6.3. PasÅ«tÄ«tājs ir atbildÄ«gs par kļūdainu paziņojumu sniegšanu Pasākumu apmeklētājiem un sekām, kuras rodas šo paziņojumu rezultātā.
6.4. PasÅ«tÄ«tājs ir atbildÄ«gs par patstāvÄ«gi veiktajām Biļešu rezervācijām, darbÄ«bām Biļešu administrācijas portālā vai citām darbÄ«bām saistÄ«bā ar Biļešu tirdzniecÄ«bu un sekām, kuras radušÄs šo darbÄ«bu rezultātā.

7. StrÄ«du izskatÄ«šana
7.1. Visi strÄ«di un domstarpÄ«bas, kas var rasties LÄ«guma izpildes gaitā, iespēju robežās risināmas pušu savstarpējās sarunās.
7.2. Neatrisinātie strÄ«di un domstarpÄ«bas izšÄ·irami atbilstoši Latvijas Republikas likumiem Latvijas Republikas tiesā.

8. Nepārvarama vara
8.1. Puses tiek atbrÄ«votas no atbildÄ«bas par LÄ«guma pilnÄ«gu vai daļēju neizpildi, ja šÄda neizpilde radusies nepārvaramas varas rezultātā. Par nepārvaramas varas apstākļiem tiek atzÄ«ts notikums, kas atbilst  šÄdiem nosacÄ«jumiem:
8.1.1. no kura nav iespējams izvairīties un kura sekas nav iespējams pārvarēt;
8.1.2. kuru LÄ«guma slēgšanas brÄ«dÄ« nebija iespējams paredzēt;
8.1.3. kas nav radies Puses vai tās kontrolē esošas personas rÄ«cÄ«bas dēļ;
8.1.4. kas padara saistÄ«bu izpildi ne tikai apgrÅ«tinošu, bet neiespējamu.
8.2. Pie nepārvaramas varas apstākļiem arÄ« pieskaitāmas stihiskas nelaimes, dabas katastrofas, kara darbÄ«bas, avārijas, katastrofas, pandēmijas, epidēmijas, ieskaitot koronavÄ«rusa infekcijas izplatÄ«šanās, nemieri, valsts varas izdotie likumi un lēmumi, kas tieši ierobežo vai padara par neiespējamu Pušu saistÄ«bu izpildi.
8.3. Nepārvaramas varas apstākļu pierādÄ«šanas pienākums gulstas uz to Pusi, kura uz tiem atsaucas.
8.4. Pusei, kura atsaucas uz nepārvaramas varas apstākļiem kā saistÄ«bu izpildes apgrÅ«tinājumu vai neiespējamÄ«bas apstākli, par to rakstveidā jāziņo otrai Pusei, norādot nepārvaramās varas apstākļus, to iestāšanās laiku un iespējamo izbeigšanos ne vēlāk kā 2 (divu) dienu laikā, skaitot no dienas, kurā šie apstākļi iestājušies.
8.5. Nepārvaramas varas apstākļu iestāšanās gadÄ«jumā Puses vienojas par LÄ«guma noteikto saistÄ«bu izpildes termiņu.
8.6. Ja kāda no Pusēm nepaziņo otrai pusei par nepārvaramas varas apstākļiem, tad tai jāatlÄ«dzina otrai Pusei visi zaudējumi, kas radušies sakarā ar lÄ«guma saistÄ«bu nepildÄ«šanu.

9. Intelektuālā Ä«pašuma tiesÄ«bas
9.1. Visas intelektuālā Ä«pašuma tiesÄ«bas, kas pieder kādai no Pusēm, turpina tai piederēt. LÄ«gums nemaina un neatceļ intelektuālā Ä«pašuma tiesÄ«bas.
9.2. PasÅ«tÄ«tājs atļauj Tirgotājam izmantot intelektuālā Ä«pašuma objektus, kurus PasÅ«tÄ«tājs ir nodevis Tirgotājam Tirgotāja interneta vietnē www.bilesuparadize.lv, lai pārdotu Biļetes un reklamētu pasākumus. PasÅ«tÄ«tājs apstiprina, ka tam pieder autortiesÄ«bas vai citas intelektuālā Ä«pašuma tiesÄ«bas uz konkrēto darbu vai saturu, vai ka tam ir cits tiesiskais pamats izmantot intelektuālā Ä«pašuma objektu. PasÅ«tÄ«tājs nodrošina, ka intelektuālā Ä«pašuma objekti, ko tas sniedz Tirgotājam publicēšanai interneta vietnē www.bilesuparadize.lv un citos Tirgotāja informācijas kanālos, nepārkāpj trešÄs puses intelektuālā Ä«pašuma tiesÄ«bas, un atbilst piemērojamiem likumiem, tostarp piemērojamajiem likumiem par patērētāju tiesÄ«bu aizsardzÄ«bu un reklāmu.
9.3. PasÅ«tÄ«tājs drÄ«kst izmantot Tirgotāja preču zÄ«mi (logotipu) tikai, lai informētu par Biļešu iegādi.

10. Citi noteikumi
10.1. LÄ«gums ir spēkā noteiku laiku. LÄ«guma darbÄ«bas termiņš uzskatāms par pagarinātu uz vienu kalendāro gadu, ja Puse nav vienu mēnesi pirms lÄ«guma termiņa beigām rakstiski informējusi otru Pusi par lÄ«guma darbÄ«bas pārtraukšanu.
10.2. Puses vienojas, ka strÄ«du vai pretrunu gadÄ«jumā par savstarpējiem norēķiniem noteicoša ir Tirgotāja Biļešu sistēmas Atskaite, kas pieejama Biļešu tirdzniecÄ«bas administrācijas portālā.
10.3. PasÅ«tÄ«tājs nenorāda publiskā reklāmā citus Biļešu tirgotājus un tirdzniecÄ«bas vietas, kā arÄ« nesadarbojas ar citiem Biļešu izplatÄ«tājiem Pasākumos, kuros Biļešu izplatÄ«šanu veic Tirgotājs.
10.4. Punkta 10.3. pārkāpuma gadījumā Tirgotājs ir tiesīgs nekavējoties pārtraukt Līgumu.
10.5. Puses ir tiesīgas grozīt vai izbeigt Līgumu, savstarpēji vienojoties.
10.6. Pēc “Noslēguma dokumentu” saņemšanas un norēķinu veikšanas pretenzijas netiek pieņemtas.
10.7. LÄ«gumattiecÄ«bas par pabeigtām atzÄ«stamas pēc tam, kad Puses izpildÄ«jušas savstarpējās saistÄ«bas.

11. Datu apstrāde
11.1. Ja LÄ«guma ietvaros tiek iegÅ«ti dokumenti vai informācija, kas satur vai var saturēt fizisko personu datus (turpmāk “Datus”), Puses ir tiesÄ«gas apstrādāt no otras Puses iegÅ«tos datus tikai ar mērÄ·i nodrošināt LÄ«gumā noteikto saistÄ«bu izpildi, ievērojot spēkā esošajos normatÄ«vajos aktos noteiktās prasÄ«bas Datu apstrādei un aizsardzÄ«bai. Veicot Datu apstrādi, katra Puse ir atbildÄ«ga par Datu apstrādes nodrošināšanu saskaņā ar LÄ«gumu un normatÄ«vajos aktos noteikto. Katrai Pusei ir pienākums LÄ«guma ietvaros Ä«stenot atbilstošus tehniskus un organizatoriskus pasākumus, lai nodrošinātu un spētu uzskatāmi parādÄ«t, ka Datu apstrāde notiek saskaņā ar Datu apstrādi regulējošiem normatÄ«viem aktiem.
11.2. LÄ«guma ietvaros Puses Datu apstrādi veic saskaņā ar 2016. gada 27. aprīļa Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu 2016/679 par fizisku personu aizsardzÄ«bu attiecÄ«bā uz personas datu apstrādi un šÄdu datu brÄ«vu apriti.
11.3. Apstrādājot personas datus, Puses nodrošina tikai pilnvarotu personu piekļūšanu pie tehniskajiem resursiem, kas tiek izmantoti personu datu apstrādei un aizsardzÄ«bai (tajā skaitā pie personas datiem).
11.4. Ja LÄ«guma izpildes ietvaros viena Puse nodod otrai Pusei Datus, tad Puse, kura nodod Datus, ir atbildÄ«ga par nodoto Datu pareizÄ«bu un to, ka tā ir tiesÄ«ga nodot Datus otrai Pusei. Puse papildina vai izlabo Datus, izbeidz attiecÄ«gās Puses nodoto datu apstrādi vai iznÄ«cina tos, ja nodotie Dati ir nepilnÄ«gi, novecojuši, nepatiesi vai pretlikumÄ«gi apstrādāti. LÄ«guma izpildes ietvaros saņemtos Datus Puses apņemas neuzglabāt ilgāk, kā tas nepieciešams mērÄ·im, kam tie ir nodoti, un pēc LÄ«gumā noteiktā mērÄ·a sasniegšanas apņemas dzēst saņemtos Datus no savām informācijas sistēmām visātrākajā iespējamajā laikā.
11.5. Puses vienojas, ka gadījumā, ja kāda no Pusēm tiek saukta pie atbildības par fizisko personu datu aizsardzības pārkāpumu, ko izdarījusi otra Puse, vainīgā Puse, ciktāl tā ir atbildīga par pārkāpumu, atlīdzina izmaksas, maksājumus, kaitējumu, izdevumus vai zaudējumus, kurus tā nodarījusi savas darbības vai bezdarbības rezultātā.